sunnuntai 12. tammikuuta 2020

Lukuinnostus heräsi jälleen - äänikirjoja Bookbeatin kautta


Viime syksynä viimeinkin latasin itselleni Bookbeatin, että saisin hyödynnettyä paremmin työmatkani ja että tulisi "luettua" enemmän kirjoja. Ajaessa on itse asiassa todella rentouttavaa kuunnella kirjaa. Ja olen huomannut, että ajan huomattavasti rauhallisemmin kuunnellessani.

Olen aina ollut kirjojen vankka ystävä, mutta jotenkin viime vuosina lukuinnostus on kadonnut taivaan tuuliin. Nyt olen taas innostunut ihan uudella tavalla, kun voi vaivattomasti latailla kirjoja, eikä tule tunne, että maksaa turhasta, jos kirja ei tunnukaan omalta.

Se hauskuus Bookbeatissa on, että tulee niin helposti aloitettua kirjan kuuntelu. Ja jos kirja ei miellytä, voi sen poistaa aivan yhtä helposti listalta.

Matkoilla Bookbeat on aivan verraton, kun ei tarvitse kantaa painavia opuksia mukana, koska tavaraa on yleensä muutoinkin ihan riittävästi.


Tällä hetkellä minulla on loppusuoralla James Clearin Atomic habits -kirja. Tällä viikolla tuli harmillisesti ilmoitus, että se poistuu listoilta 17.1., kuten muutama muukin opus, jonka olin jo ladannut valmiiksi kuuntelulistalle. Yleensä minulla on kesken useampiakin kirjoja. Tilanteen ja mielenkiinnon mukaan valitsen ladatuista sopivan juuri tuolle päivälle ja sopivan sen hetkiselle mielialalle.

Syksyn kirjasadosta ehdoton suosikkini oli Becoming Michelle Obama, jonka hän oli itse lukenut. Hänen äänensä on ihanan rauhallinen, ja kuuntelutuokiot olivat kuin mediaatiota parhaimmillaan. Sitä kirjaa jäi melkein ikävä. Uudestaan en ole sitä kuitenkaan vielä aloittanut, kun tarjolla on niin paljon muutakin mielenkiintoista.

Toinen mieleenpainuva opus oli Haemin Sunimin Asioita jotka huomaa vasta kun hidastaa. Siinä oli mainioita oivalluksia moneen tilanteeseen. Kirja sai minut usein hymyilemään 😊.

Syksyn aikana olen ehtinyt kuunnella jos jonkinlaista opusta. Maria Boreliuksen kirja oli itselleni erityisen kiinnostava, ja siitä sai hyviä vinkkejä omaan ruokavalioon, kuten esimerkiksi MCT-öljyn, kuivatut taatelit ja vesikrassin, joiden olemassa olon olin jo lähes kokonaan unohtanut. Karita Tykän kirja oli myös yllättävän kiva ja rauhoittavaa kuunneltavaa.


Bookbeat ei ole kuitenkaan kokonaan korvannut varsinaisia kirjoja. Niitä on kotona edelleen melkoinen pino. Illalla kun tykkään lueskella mieluummin kuin kuunnella, joten yöpöydälläni on aina jokin kirja kesken - tällä hetkellä siellä on kesken kaksi kirjaa - John Grishamin The Litigators sekä Inés de La Fressangen Parisian Chic Encore.


Hauskoja lukuhetkiä 😀!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti